top of page
Zoeken

mijn wensen voor de nieuwe S serie of toch blijven bij m4/3

ik maak steeds meer toch professionele foto's voor mijn webshop en voor klanten.





nu is m4/3 zeker niet onprofessioneel en de G9 of nieuwer kan zeker met goed licht goed mee komen met bijvoorbeeld een S5 - S1 maar af en toe kom ik op de donkere momenten iets te kort.


al ben ik zeker tevreden met de body en vind ik de S1 misschien wel de beste stap hogerop na de lumix G9 die ik nooit weg zou doen want foto's maken met een tele lens en kleine compacte zooms is gewoon geweldig met de m4/3 maar een extra full frame lumix zit wel in mijn hoofd samen met een 20-60 en 28-200 en eventueel later uitbreiden naar grotere zoom objectieven voor de vogel en wildlife spot momenten.



veel camera merken zijn overgestapt op de flip screens, iets waar ik af en toe fan van ben maar een scherm wat naar de zijkant en naar beneden kan zoals de S1 heeft nu toch mijn voorkeur. het scherm hangend naast de camera op het statief is af en toe vervelend vooral als fotograaf.



ik maak geen selfies en vlog niet met de grote camera. de S1H heeft misschien de oplossing met het gecombineerde scherm. en ik vind het jammer dit niet op de gehele S serie terug te vinden. iets wat ik hoop te zien bij de nieuwe S1II,



een iets kleiner model maar wel de looks van de G9 en S1 misschien meer richting de gh7 en S1H in een. maar dan mogen de video specs wat minder. dus de koeling kan ontbreken. Dat maakt de camera een stuk minder zwaar.



met een top display en fotografie functies als live composite en high resolutie shots hand held. het is dromen maar ik denk dat veel fotografen hier op zitten te wachten.


Richard snippe.


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

コメント


bottom of page