top of page
Zoeken
Foto van schrijverRichard Snippe

objectieven verkopen voor een tele objectief

ik heb in de loop der jaren een mooie lumix set opgebouwd maar eigenlijk gebruik ik lang niet elk objectief en wil ik het houden bij 3 a 4 objectieven


pas heb ik een GX800 gekocht met een 12-32 de vlog camera en makkelijk om even snel mee te nemen, hij past makkelijk in de jas zak of kleine tas, om fotos te maken met de lumix in plaats van met de telefoon.






nu heb ik nog de 14-42 HDII echt een top kit objectief maar met de 12-60 die ik ook heb een beetje overbodig geworden.





de sigma 19mm 2.8 ART is ook een hele mooie, maar nu ik de 25mm 1.7 heb is ook deze niet meer uit de tas geweest.





de 35-100 als laatste en dit is een hele mooie, maar ik fotografeer eigenlijk voornamelijk op wide angle 12 tot 30mm en als ik zoom nodig heb neem ik genoegen met de 60mm en wissel ik de lens niet meer.





eigenlijk is 100mm veel te weinig als extra stap voor de 60mm en kan ik het vaak dan wel redden met een externe crop.





dus eigenlijk zou ik de genoemde objectieven de 14-42 de 19mm en de 35-100 willen inruilen op een 100-400 of goedkopere broertje de 100-300





deze is misschien wel de beste keuze. deze kan samen met de 12-60 en de 25mm makkelijk in een 30L backpack en niet al te zwaar maar wel vol prestatie.


iets om goed over na te denken.


5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page